4/17/2018 Corrections: March 1, 2015 - The New York Times

&he New Pork Bimes | https:/nytims/1BsdLLR

CORRECTIONS

Corrections: March 1, 2015

MARCH 1, 2015
NATIONAL

An article last Sunday about a debate over same-sex marriage among the Navajos

misstated the number of federally recognized American Indian tribes. There are 566, not 556.
METROPOLITAN

A Spoken Word entry in the Long Island Calendar in some editions last Sunday about a
discussion of the television series “Fresh Off the Boat,” with the show’s author and producer,
Eddie Huang, misidentified the location of his talk. It is scheduled for Wednesday at 7 p.m.
at the Thomas Dixon Lovely Ballroom at Adelphi University in Garden City, N.Y. — not at
the Tilles Center for the Performing Arts in Brookville, N.Y.

A brief article in some copies last Sunday with a dining review of Walrus + Carpenter in
Bridgeport, Conn., misstated the price range of domestic beers offered on tap. They cost $6
to $8, not $11 to $12.

MAGAZINE

An article on Page 48 this weekend about the first slavery museum in the United States
misidentifies the source of the phrase “all men are created equal.” It is from the Declaration

of Independence, not from the Constitution.

https://www.nytimes.com/2015/03/01/pageoneplus/corrections-march-1-2015.html 1/4



4/17/2018

Corrections: March 1, 2015 - The New York Times

An article on Feb. 8 about United States immigration policy described incorrectly an
announcement by President Obama last November. The announcement was an executive
action, which is typically nonbinding, not an executive order, which is usually binding.
Additionally, the action prevented the deportation of undocumented parents of American
citizens and legal permanent residents who have been in the country for at least five years,
not the parents of undocumented children covered by the Deferred Action for Childhood
Arrivals (DACA) program. And the article gave an outdated job title for Esther Olavarria of
the Department of Homeland Security. Olavarria is currently the senior counselor for
immigration issues for the D.H.S., not the department’s deputy assistant secretary for policy.
(She stepped down from the deputy position in 2010.) The article described incorrectly
wrongdoing by the Corrections Corporation of America, which is opening a facility for
undocumented families. C.C.A. admitted that employees at one of its facilities in Idaho

falsified business records but did not admit that the company had committed fraud.
ARTS & LEISURE

An article last Sunday about the actor Brandon Uranowitz, who will be starring this
spring in the new musical “An American in Paris,” misidentified the theater in Washington
where he was cast as Arnold Beckoff in a revival of Harvey Fierstein’s “Torch Song
Trilogy.” It was the Studio Theater, not the Shakespeare Theater.

BOOK REVIEW

A subheading on Feb. 8 with a review of “Mourning Lincoln,” by Martha Hodes, and
“Lincoln’s Body,” by Richard Wightman Fox, misidentified the man who asked a former
slave grieving over Lincoln’s death why she wept and who was said to have received the

reply, “We have lost our Moses.” As noted in the review itself, he was a Baptist minister (his

name was Leonard A. Grimes ) — not Frederick Douglass, who had heard the story and liked

to recount it.
REAL ESTATE

A cover article last Sunday about My Micro NY, the city’s first micro-apartment
complex, described the ceiling height of the apartments incorrectly. They will be over nine

feet high, not nine feet.

https://www.nytimes.com/2015/03/01/pageoneplus/corrections-march-1-2015.html

2/4



4/17/2018 Corrections: March 1, 2015 - The New York Times

SUNDAY REVIEW

An opinion essay last Sunday about the Senate Intelligence Committee’s torture report
misstated one finding by the C.I.A. The agency said that 75 percent of the information that
the F.B.I. used to understand the role of Ali Saleh Kahlah al-Marri, who pleaded guilty to
researching explosives for a potential terrorist attack, came from the interrogation of the 9/11
mastermind Khalid Shaikh Mohammed — not that 75 percent of the information that led to
Mr. Marri’s capture came from Mr. Mohammed. (Mr. Marri was arrested in the United States
in 2001, more than a year before Mr. Mohammed was captured in Pakistan in 2003, and was

declared an enemy combatant after Mr. Mohammed’s interrogation.)
TRAVEL

The cover article on Feb. 15 about the changing nexus of glamour in Hollywood
misidentified the member of a noted L.os Angeles publishing family who erected the famous
Hollywood sign. He was Harry Chandler — not Otis Chandler, who was his grandson. The
article also rendered incorrectly the given name of a drag queen featured in a scene from the
HBO series “The Comeback” and referred incorrectly to him at one point. He is RuPaul
Charles, not Ru Paul, and therefore is Mr. Charles, not Mr. Paul. And the article misstated the
surname of a member of the band Vampire Weekend spotted at the Musso & Frank Grill. He
is Ezra Koenig, not Klein.

Because of an editing error, an entry in the Briefs column on Feb. 15 about a new cruise
option in Scotland misstated the cost in dollars for a three-night cruise offered by Argyll
Cruising. Starting at £570 per person, the cruise would be $850, not $8.50.

An article last Sunday about new coastal hotels and resorts in Asia described the
location of the Indonesian island of Sumba incorrectly in relation to Bali. It is southeast, not
southwest.

https://www.nytimes.com/2015/03/01/pageoneplus/corrections-march-1-2015.html 3/4



4/17/2018 Corrections: March 1, 2015 - The New York Times

The Times welcomes comments and suggestions, or complaints about errors that
warrant correction. Messages on news coverage can be e-mailed to nytnews@nytimes.com
or left toll-free at 1-888-NYT-NEWS (1-888-698-6397). Comments on editorials may be e-
mailed to letters@nytimes.com or faxed to (212) 556-3622.

Readers dissatisfied with a response or concerned about the paper’s journalistic

integrity may reach the public editor at public@nytimes.com or (212) 556-7652.

For newspaper delivery questions: 1-800-NYTIMES (1-800-698-4637) or e-mail

customercare(@nytimes.com.

© 2018 The New York Times Company

https://www.nytimes.com/2015/03/01/pageoneplus/corrections-march-1-2015.html 4/4



