4/17/2018 Corrections: March 8, 2015 - The New York Times

&he New Pork Bimes  nttps:/nytims/1CPalPw

CORRECTIONS

Corrections: March 8, 2015

MARCH 8, 2015
INTERNATIONAL

An article last Sunday about India’s budget misstated, in some copies, the cost of the
country’s subsidy programs for food, fuel and fertilizer. It is around $40 billion, not $14
billion. The article also misstated, in some copies, the given name and the surname of the
chief economist at Anand Rathi Financial Services in Mumbai, who said the budget reduced

stumbling blocks for investors. He is Sujan Hajra, not Sujat Hakra.
NEW YORK

An article last Sunday about the establishment of a food co-op in Windsor Terrace,
Brooklyn, misstated Jeremiah Fox’s affiliation with the Windsor Terrace Food Co-op board.
Mr. Fox, who is helping oversee the store’s design, will join the board this year; he is not a

current member.
METROPOLITAN

A listing of information in some copies last Sunday with a dining review of Ani Ramen
House in Montclair, N.J., misstated the price range of appetizers and entrees. Appetizers cost
between $2 and $6, not between $10 and $14, and entrees cost $12 to $16, not $16 to $34.

A picture caption in some editions last Sunday with an article about an exhibit at the
Samuel Dorsky Museum of Art in New Paltz, N.Y., about Videofreex, a creative collective
from the late 1960s and 1970s, misidentified the creator of the work “Videophones and

https://www.nytimes.com/2015/03/08/pageoneplus/corrections-march-8-2015.html 1/5



4/17/2018

Corrections: March 8, 2015 - The New York Times

Videomirrors.” The project, which included an open mouth superimposed over a person’s

face, is by David Cort — not by Ann Woodward, who took a photograph of the piece.

An answer in the F.Y.I. column in some editions on Feb. 22 about why newer buildings
in New York City do not have mail chutes misspelled the given name of one of the authors of

“Art Deco Mailboxes: An Illustrated Design History.” She is Lynne Lavelle, not Lynn.

Because of an editing error, a picture caption last Sunday with an article about
PeckaKucha Night Hamptons, a program that invites people to share ideas or projects
through brief presentations, described incorrectly the kind of sauerkraut sold by one speaker,

Nadia Ernestus. It is handmade, not homemade.
SPORTS

The On Baseball column last Sunday, about Atlanta Braves Manager John Hart,
misspelled the surname of the team’s assistant general manager. He is John Coppolella, not

Coppalella.
T: MEN’S STYLE

The By the Numbers feature on Page 78 this weekend about David Letterman’s career
highlights, using information from a publicist, misidentifies one of the television series
Letterman appeared on before getting his own program. It was the variety show “Mary,”
starring Mary Tyler Moore, not “The Mary Tyler Moore Show.” And the article, using
information from the publicist, refers incorrectly to Jay Leno’s appearances on “Late Night
With David Letterman” after winning the job of host on NBC’s “Tonight” show. He was a
guest of Mr. Letterman’s one time after getting that job; it is not the case that Mr. Leno never

appeared on it.

The Take Two feature on Page 80 this weekend, in which the filmmaker John Waters

and the musician Marilyn Manson give their respective reviews of new products, misstates

https://www.nytimes.com/2015/03/08/pageoneplus/corrections-march-8-2015.html

2/5



4/17/2018

Corrections: March 8, 2015 - The New York Times

the source of a moniker by which Waters is known. He was dubbed the Pope of Trash by the

writer William S. Burroughs; he did not come up with that title himself.
ARTS & LEISURE

The art entry in the Week Ahead column last Sunday referred incorrectly to the
production of “Waiting for Godot” that was taken to New Orleans in 2007. It was a Creative
Time production, not Classical Theater of Harlem — though Classical Theater did provide

the performers.

An article last Sunday about a long-running barn dance outside Arthur, N.D., referred
incorrectly to the 1960s Midwestern rock band Dee Jay and the Runaways, which used to

play Johnson’s Barn. The band was from Spirit Lake, lowa — not Spirit Lake, Minn.

An article on Feb. 8 about the classical composer Thomas Adés, who has influenced
many younger musicians in pop and classical music, included a misattributed quote referring
to Mr. Ades’s “Arcadiana.” It was the Calder Quartet violinist Andrew Bulbrook who said,
“Oh, wow, I’'m on a concert with the greatest string quartet composed in the last 50 years!” It
was not the composer Andrew Norman, though he is an Ades fan. (The error also appeared in
a music review about the JACK Quartet and the Calder Quartet on Feb. 26.)

BUSINESS

Because of an editing error, an article last Sunday about a case before the Supreme
Court regarding federal subsidies under the Affordable Care Act misstated the day the court

was to hear the case, King v. Burwell. Justices heard arguments Wednesday, not Tuesday.
MAGAZINE

An article on Feb. 15 about people who have been publicly shamed as a result of
messages they posted on social media misstated the time frame in which Adria Richards, an

employee at SendGrid, a Colorado-based email delivery service, was let go from the

https://www.nytimes.com/2015/03/08/pageoneplus/corrections-march-8-2015.html

3/5



4/17/2018

Corrections: March 8, 2015 - The New York Times

company. She was terminated the same day a distributed denial of service attack (DDoS) was

launched against SendGrid’s website, not the day after.

A picture caption on Feb. 22 with an article about amateur journalism in the favelas of
Rio de Janeiro misstated the name of the area where the police were shown on patrol. The

photograph was taken in Vila Cruzeiro, not Vila Alianga.
STYLES

An article on Feb. 15 about the cabaret performer Bridget Everett misspelled the given
name of a world-renowned singer mentioned by Ms. Everett. She is Barbra Streisand, not

Barbara.

The Evening Hours column on Feb. 22 misidentified two people shown with Patriots
owner Robert Kraft at a Tommy Hilfiger event. Victor Cruz, not Malcolm Butler was at the
left, and Dee Hilfiger, not Ricki Lander, was at the right.

An article on Feb. 22 about the effect of frequent photo-taking on memory misidentified
the British broadcaster that airs the program “Black Mirror,” an episode of which features
human beings who have developed memory “grains” that record sound and images. It plays
on Channel 4, not on the BBC.

An article last Sunday about the sartorial choices made by dog handlers on the dog-
show circuit misstated the type of tie worn by Jessy Sutton, a dog presenter. It was a regular
tie, not a bow tie.

The Times welcomes comments and suggestions, or complaints about errors that
warrant correction. Messages on news coverage can be e-mailed to nytnews@nytimes.com
or left toll-free at 1-888-NYT-NEWS (1-888-698-6397). Comments on editorials may be e-
mailed to letters@nytimes.com or faxed to (212) 556-3622.

https://www.nytimes.com/2015/03/08/pageoneplus/corrections-march-8-2015.html

4/5



4/17/2018 Corrections: March 8, 2015 - The New York Times

Readers dissatisfied with a response or concerned about the paper’s journalistic

integrity may reach the public editor at public@nytimes.com or (212) 556-7652.

For newspaper delivery questions: 1-800-NYTIMES (1-800-698-4637) or e-mail

customercare(@nytimes.com.

© 2018 The New York Times Company

https://www.nytimes.com/2015/03/08/pageoneplus/corrections-march-8-2015.html 5/5



